Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2016 14:51 - "Lady Greensleeves"
Автор: razumka Категория: Забавление   
Прочетен: 1380 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 17.06.2016 13:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
"Greensleeves" /"Зелените ръкави"/ е средновековна английска балада, надживяла вековете и вълнуваща ни и днес със своята божествена музика и лиричен текст!
Старинната песен е родена през 16 век, но е трудно да се каже, кой е авторът й. Един отхвърлен мъж се обръща към възлюбената си, но кой, всъщност, е той и коя е дамата му, не може да се твърди със сигурност.
... Има легенда, че английският крал Хенри VIII композира творбата и я посвещава на бъдещата си съпруга Анна Болейн, която дълго време отхвърля ухажванията му...
... Заради италианския стил, има и версия, че старинната песен е сътворена при Елизабет I, дъщеря на Хенри VIII и Анна Болейн...
... Има и други догадки за тайнствената "Lady Greensleeves".
Навярно, главният герой нарича така своята дама, заради цвета на дрехата й.
Казват, че в миналото зелените ръкави са отличителна особеност от гардероба на проститутката. Дали затова..., или просто ръкавите са позеленели от тревата, в която двамата са се любили... ?!
Зеленият цвят в хералдиката символизира надежда. В Средновековието влюбеният рицар може да подари на дамата на сърцето си зелен шал, с очакване тя да отвърне на чувствата му...
Каквато и да е истината за сътворяването на тази прекрасна песен, факт е, че вместо забрава, тя се ползва с изключителна популярност и сега.
"Greensleeves" е най-обичана и търсена в края на управлението на Тюдорите.
С нейния мотив запяват политически куплети роялистите по време на Гражданската война в Англия през 17 век.
С тази силно въздействаща мелодия и британските моряци съчиняват и пеят свои песни.
А в 1865 г. Уйлям Дикс написва великолепния Коледен химн "What child is this?"

А ето и откровението на отблъснатия влюбен мъж:

Уви, моя любов,
ти глупаво се отдръпна от мен!
Грубо ме отхвърли,
а аз тъй силно и дълго те обичах
и се наслаждавах на компанията ти!

"Зелените ръкави" беше цялата моя радост!
"Зелените ръкави" беше моето очарование!
"Зелените ръкави" беше моето златно сърце!
Кой, ако не моята дама със зелени ръкави?!

Аз винаги съм ти бил "под ръка",
за да задоволя всеки твой каприз!
Аз рискувах живота и дома си,
заради твоята любов и благосклонност!
Аз ти купувах шалове,
изплетени с изящество и елегантност!
Аз платих  подслона и храната ти,
което бе трудно за моя джоб..

Прощавай, "Зелени ръкави"! Довиждане!
Бог да ти  помага!
Аз все още те обичам!
Върни се и ме обичай!









Тагове:   две,   едно,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: razumka
Категория: Забавление
Прочетен: 91470
Постинги: 132
Коментари: 27
Гласове: 85
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930